Mobilne Pawilony Saint-Gobain w Paryżu

Niezwykłe Mobilne Pawilony Saint-Gobain to nowa architektoniczno-technologiczna atrakcja Paryża. Cztery ogromne sześciany – konstrukcje, zbudowane z użyciem materiałów wyprodukowanych przez Saint-Gobain,  zobaczyć można od października na placu de la Concorde. Mają one za zadanie zaprezentować osiągnięcia Grupy – w zakresie tworzenia nowoczesnej, przyjaznej człowiekowi technologii – dostarczając zwiedzającym doznań artystycznych i sensorycznych. Dotychczas pawilony odwiedziło blisko 300 tys. osób. Nietypowy pokaz związany jest z obchodzonym w tym roku 350-leciem Saint-Gobain.

Mobline Pawilony Saint-Gobain. Paryż
Mobline Pawilony Saint-Gobain. Paryż

Paryż to ostatnie miasto po Szanghaju, Sao Paulo i Filadelfii, które odwiedzą Mobilne Pawilony Saint-Gobain. Za ich pomocą Grupa prezentuje swoją bogatą historię, osiągnięcia na polu innowacji technologicznych, jak również nagromadzoną przez lata wiedzę i doświadczenie w zakresie produkcji materiałów budowlanych. Do ich wybudowania wykorzystano 26 produktów oferowanych przez Saint-Gobain, a waga każdego z pawilonów wynosi od 20 do 50 ton. Wielokrotny transport oraz montaż całej konstrukcji był nie lada wyzwaniem logistycznym. Za każdym razem poszczególne elementy Mobilnych Pawilonów musiały zostały rozmontowane i złożone do 1000 skrzyń, a następnie umieszczone w 24 kontenerach. Z kolei ich ponowny montaż zajmował 40 specjalistom Grupy 10 dni.

Mobilne Pawilony Saint-Gobain zostały podzielone tak, by każdy z nich odwoływał się do innego ludzkiego zmysłu.

Pierwszy z nich, pawilon „Patrz” nawiązuje do 350 lat tradycji Grupy w produkcji szkła.
W ciągu dnia konstrukcja odbija światło dzienne i niebo, reagując na zmienne warunki atmosferyczne. Z kolei w nocy, dzięki podświetleniu za pomocą lamp LED, szklane panele umożliwiają zabawę światłem przeistaczając pawilon w nieustannie zmieniającą kolory bryłę.

zdjęcie_5 (1)

zdjęcie_2 (1)

Kolejny pawilon, nazwany „Słuchaj” odzwierciedla specjalistyczną wiedzę i kompetencje Saint-Gobain w zakresie komfortu akustycznego. Wyłożony specjalną wykładziną sześcian daje uczucie akustycznej czystości i miękkości. Odwiedzający mają szansę poznać warunki absolutnej ciszy, gdzie żadne dźwięki z zewnątrz się nie przedostają, natomiast te wewnątrz, wywołane przez samych zwiedzających mają ograniczoną propagację. W nocy delikatne kolorowe lampki podkreślają elegancki i zarazem przytulny kształt bryły.

zdjęcie_4 (1)

„Baw się kolorami” to pawilon poświęcony wyobraźni i umiejętności używania materiałów
w celu tworzenia gry kolorów, która wpływa nie tylko na nasze postrzeganie świata, ale również samopoczucie. Dwa obracające się pierścienie, jeden zbudowany z dużych kolorowych szklanych paneli, a drugi z tradycyjnego i teksturowanego szkła, robią niesamowite wrażenie.

zdjęcie_3 (1)

Ostatni odwołujący się do ludzkich zmysłów pawilon nazwano „Twórz”. Wyraża on innowacyjność Grupy i jej skupienie na przyszłości. To niepowtarzalne połączenie materiałów Saint-Gobain z odważnymi, nietuzinkowymi projektami architektonicznymi w ciągu dnia przypomina spiralne schody, dając optyczne wrażenie ruchu w górę. W nocy, dzięki odpowiedniemu podświetleniu lampami LED, staje się futurystyczną instalacją.

– Paryż to ostatni przystanek na międzynarodowej trasie, którą w 2015 roku przebyły Mobilne Pawilony Saint-Gobain. Jest to jeden z kluczowych projektów przygotowanych w ramach obchodzonej w tym roku 350-tej rocznicy powstania przedsiębiorstwa. Pawilony są odzwierciedleniem międzynarodowego charakteru i innowacyjności Saint-Gobain, a także trafnie oddają filozofię Grupy jaką jest dostarczanie nowatorskich rozwiązań odpowiadających na kluczowe wyzwania naszych czasów – mówi François-Xavier Moser, Prezes Saint-Gobain w Polsce, Rumunii i Bułgarii.

Poza czterema pawilonami „zmysłowymi”, Saint-Gobain przygotował również pawilon „reprezentacyjny”, w którym odwiedzający mogą lepiej poznać wartości, historię, i misję Grupy. Oprócz prezentacji oferty, sześcian wyróżnia ciekawa interaktywna wystawa, która umożliwia wirtualny spacer po historii Saint-Gobain i światowego przemysłu.

Prezentacja Pawilonów znajduje się na oficjalnym kanale YouTube Saint-Gobain.

O SAINT-GOBAIN

W 2015 roku firma celebruje 350. rocznicę powstania pod hasłem: „350 powodów by wierzyć
w przyszłość”. Bazując na swoim doświadczeniu i potencjale innowacyjnym, Saint-Gobain, światowy lider na rynkach związanych z budownictwem, tworzy, produkuje i dystrybuuje materiały budowlane proponując innowacyjne rozwiązania będące odpowiedzią na kluczowe wyzwania naszych czasów: wzrost gospodarczy, oszczędność energii oraz ochronę środowiska. Grupa Saint-Gobain, której obroty w 2014 roku wyniosły 41 mld EUR, działa w 64 krajach świata i zatrudnia blisko 180 000 pracowników.
W Polsce Grupa Saint-Gobain rozpoczęła swoją działalność przemysłową w 1994 roku. Saint-Gobain Polska posiada dziś 25 zakładów oraz około 60 punktów dystrybucji budowlanej. Grupa zatrudnia 6000 pracowników, a jej obroty w Polsce w 2014 roku wyniosły 3,9 miliarda PLN.

Więcej informacji na temat Saint-Gobain znaleźć można na stronach www.saint-gobain.com, www.saint-gobain.pl oraz na kontach Twitter @saintgobain i Facebook ”Odkryj Siebie z Saint-Gobain”

Udostępnij ten wpis

Post Comment