SELENA SA partnerem strategicznym na konferencji “NAUKA, BIZNES, BUDOWNICTWO”

Konfrontacja środowiska biznesowego z przedstawicielami świata nauki – to główny cel konferencji naukowej ‘Nauka, biznes, budownictwo’ zorganizowanej przez miesięcznik BUILDER oraz Radę Naukową, Programową i Recenzentów krajowych i zagranicznych. SELENA SA została Partnerem strategicznym tego wydarzenia, które miało miejsce w dniach 22-23 września w Warszawie w hotelu Polonia Palace.

Fot. Selena
Fot. Selena

W tym roku Builder otworzył swoje łamy znacznie szerzej niż dotychczas – na pierwszej tego typu konferencji spotkali się, z jednej strony – kadra naukowo-dydaktyczna wyższych uczelni technicznych i innych ośrodków akademickich oraz instytutów naukowo-badawczych krajowych i zagranicznych, z drugiej firmy, które dzięki nauce i wdrożeniom innowacyjnych rozwiązań osiągnęły sukces. Wśród takiego audytorium nie mogło zabraknąć producenta chemii budowalnej z najszerszym asortymentem w branży – SELENY SA.

Nie wszystkie polskie przedsiębiorstwa mają świadomość, że nowoczesne produkty, usługi czy technologie to efekt współdziałania naukowców, inżynierów i ekspertów w dziedzinie nauki z biznesem. Dzisiaj posiadanie działu R&D, własnych laboratoriów czy budżetowanie optymalnych wydatków na rozwój  jest jeszcze rzadkością.  Pamiętajmy, że wiedza technologiczna dopiero w połączeniu z kreatywnością rodzi sukcesy

zauważa Prezes Zarządu Seleny SA, Andrzej Ulfig.

Fot. Selena
Fot. Selena

W Selenie Dział Badań i Rozwoju funkcjonuje od początku. Grupa Selena posiada własne centra badawcze i laboratoria – Selena Labs, gdzie permanentnie prowadzone są prace nad doskonaleniem oferty i rozwojem nowych wyrobów. Receptury przygotowywane są indywidualnie dla rynków Azji, Europy, Ameryki Północnej i Ameryki Południowej, z uwzględnieniem warunków klimatycznych i technologii danego kraju. Produkcja w zakładach Seleny prowadzona jest często o autorskie pomysły i receptury, co sprawia że producent skutecznie konkuruje na rynku chemii budowlanej.

Pozyskiwanie nowych inwestycji i partnerów biznesowych, a nawet nowych rynków zbytu, to najważniejsze korzyści jakie Selena obserwuje w związku z  relacją nauka-biznes. Dlatego tak ważne jest uczestnictwo czy inna forma partycypacji we wszelkich wydarzeniach, które będą mieć na celu zwiększenie świadomości  zarówno przedsiębiorców, jak i naukowców o możliwościach takiej kooperacji. Edukacja w tym zakresie oraz ekspozycja i nagłaśnianie przykładów polskich firm, które dzięki nauce osiągnęły sukces wydaje się niezbędna. Mimo, że w Polsce podejmowanych jest coraz więcej aktywności i działań, które mają na celu usprawnienie przedmiotowej współpracy pomiędzy firmami, a uczelniami wyższymi, to daleko im jeszcze do standardów zachodnich. Najwyższy czas na zmiany

stwierdza Prezes Ulfig.

Fot. Selena
Fot. Selena

Podczas dwudniowej konferencji odbyło się szereg wykładów, m.in. wykład inauguracyjny prof. dr hab. inż. Leonarda Runkiewicza z Politechniki Warszawskiej, Przewodniczącego Rady Naukowej ITB ‘Nauka i biznes w budownictwie i architekturze’, wykład dr hab. inż. arch. Klaudiusza Frossa, Dziekana Wydziału architektury Politechniki Śląskiej “Wpływ nowoczesnych rozwiązań na rozwój budownictwa i architektury w Polsce. Stan obecny i wyzwania dla nauki i biznesu”.
Drugiego dnia wszyscy uczestnicy konferencji brali udział w debacie “Nauka i biznes w budownictwie i architekturze – wzajemne oczekiwania i korzyści ze współpracy firm z jednostkami naukowymi, instytutami badawczymi, uczelniami, a także wspólne obszary i kierunki działań”. W debacie SELENĘ aktywnie reprezentowała Beata Toboła, Kierownik Działu Rozwoju Produktowego.

Nauka, biznes i budownictwo są ze sobą nierozerwalnie związane. Dlatego też Builder widząc potrzebę stałej wymiany wiedzy i doświadczeń będzie realizował misję Builder for the Future

– stwierdza Marek Zdziebłowski, Prezes Buildera.

Fot. Selena
Fot. Selena

O SELENA SA

Grupa Selena to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej z centralą w Polsce. Selena oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych – główne marki to TYTAN, ARTELIT oraz hiszpańska QUILOSA. Selena jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne.

W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 17 krajach na całym świecie. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. Globalne doświadczenia zdobywane na wielu różnych rynkach pozwalają Grupie Selena szybko się rozwijać. Dzięki nim Selena staje się firmą innowacyjną i kreuje nowe rozwiązania dostosowane do potrzeb użytkowników realizując tym samym nową misję Grupy „Razem budujemy sprawniej i lepiej – Together we deliver better building performance”.

Grupa Selena była wielokrotnie nagradzana w najbardziej prestiżowych rankingach. Spółka została wyróżniona przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego w ramach konkursu Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii „Trwały Sukces” oraz otrzymała m.in. tytuł Teraz Polska w kategorii „Inwestycja Zagraniczna”. Najwyższa jakość produktów Grupy Selena oraz ich nowoczesność cieszą się uznaniem partnerów i klientów firmy, o czym mogą świadczyć liczne nagrody, jakimi spółka jest honorowana.

Od kwietnia 2008 akcje spółki holdingowej Grupy – Selena FM SA – notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Więcej informacji o spółce na www.selena.pl

Udostępnij ten wpis

Post Comment