Stanley prezentuje nowe logo

Maszyni i narzędzia - Stanley prezentuje nowe logo

Stanley Black & Decker wprowadził nową identyfikację wizualną odświeżając jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych na świecie – logo Stanley. Nowy logotyp uosabia dynamikę i doskonałość w działaniu marki cieszącej się najwyższą reputacją już od ponad 170 lat.

– W ciągu ostatnich 15 lat Stanley przeszedł ważną transformację otwierając się na nowe sektory rynku i wprowadzając szereg nowatorskich rozwiązań technologicznych. Nowe logo odzwierciedla obecny charakter oraz wielkość i zakres działalności Stanley’a – powiedział Andrzej Mroczek, marketing manager Stanley Black & Decker w Polsce.

W trakcie prac nad projektem nowego logotypu przeprowadzono szereg konsultacji z pracownikami firmy, jej klientami oraz użytkownikami narzędzi i elektronarzędzi Stanley. W ten sposób określono najbardziej charakterystyczne dla marki cechy, którymi okazały się: doskonałość i dynamika działania, bogate dziedzictwo oraz stale powiększające się portfolio produktów. Cechy te ujęto w nowym logotypie m.in. dzięki usunięciu ograniczającej napis Stanley zewnętrznej ramki w kształcie żyletki, do której odwołaniem jest obecnie proste nacięcie znajdującej się w centrum litery „N”. W rezultacie osiągnięto zbliżony do strzały, trójkątny kształt oddający dynamizm działania, a zarazem prostotę. W nowym logo zachowano dotychczasową, czarno – żołtą kolorystykę, która nawiązuje do bogatej tradycji firmy.

 

* * *

Firma Stanley Black & Decker powstała w 2010 roku w wyniku połączenia dwóch wiodących firm z branży narzędziowej i elektronarzędziowej – Stanley Works i Black & Decker.
Stanley (The Stanley Works, Inc.) to światowy lider technologiczny w dziedzinie produkcji narzędzi ręcznych. Firma powstała ponad 170 lat temu (1843 r.) w Stanach Zjednoczonych. Od około 1920 roku marka STANLEY jest znana na wszystkich kontynentach i należy dziś do najbardziej popularnych znaków firmowych świata. Od ponad 36 lat The Stanley Works jest notowany na giełdzie w Nowym Jorku.
W wyniku ciągłego rozszerzania i różnicowania asortymentu, The Stanley Works posiada w swojej ofercie już kilkadziesiąt tysięcy produktów. W 2006 r. pozycja rynkowa Stanley’a na świecie została dodatkowo wzmocniona przez przejęcie firmy Facom – dostawcę wysokiej jakości narzędzi dla przemysłu.
Black & Decker jest największym na świecie producentem elektronarzędzi i akcesoriów. Firma powstała w 1910 roku w Baltimore w Stanach Zjednoczonych. Zarówno w U.S.A. jak i na całym świecie zajmuje czołowe miejsce w sprzedaży produktów tego rodzaju przeznaczonych do użytku domowego, do pracy w rzemiośle oraz w przemyśle. W niemal połowie ze 100 krajów, w których rozprowadzane są produkty Black & Decker mają one czołowy udział w swojej kategorii na rynku. Produkty firmy Black & Decker oferowane są pod markami: Black & Decker, DeWalt, Porter-Cable, Emhart Teknologies, Kwikset, Baldwin i Price Pfister.

Udostępnij ten wpis

Post Comment