PSPS podnosi standardy w punktach dystrybucji styropianu

Wydarzenia i Nowości - PSPS podnosi standardy w punktach dystrybucji styropianu
Fot. PSPS
Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu (PSPS) w kwietniu uruchomiło Program „Rzetelny Dystrybutor Styropianu”. Akcja skierowana jest do wszystkich sprzedawców styropianu dbających o swoją markę i o jakość oferowanych klientom wyrobów. Zaproszenia do udziału w programie trafiły do kilku tysięcy hurtowni budowlanych w Polsce. Przedsięwzięcie jest jedną z inicjatyw edukacyjnych stowarzyszenia podejmowanych w ramach Programu „Gwarantowany Styropian”.

– Doświadczenia PSPS po kolejnym roku funkcjonowania Programu „Gwarantowany Styropian” wskazują, że podniesienie standardów jakościowych na rynku wymaga zaangażowania w nasze działania także sprzedawców styropianu, którzy, obok wykonawców, w największym stopniu kształtują decyzje termomodernizacyjne konsumentów. Ponieważ konsument dopiero w trakcie eksploatacji budynku może ocenić, czy wybrał odpowiedni produkt do jego ocieplenia, w parze ze standardami jakościowymi wyrobów musi iść jakość obsługi i doradztwa po stronie sprzedawców. Celem Programu „Rzetelny Dystrybutor Styropianu” jest właśnie stworzenie platformy edukacji dostępnej dla konsumenta bezpośrednio w punkcie dystrybucji styropianu. Kompetentni sprzedawcy doradzą klientom, jakie parametry styropianu, w świetle obowiązujących wymagań i branżowych zaleceń, są wskazane do prawidłowej izolacji poszczególnych elementów budynku, dzięki czemu inwestycja w ocieplenie rzeczywiście przyniesie trwałe oszczędności – podkreśla prezes PSPS Kamil Kiejna.

Zgodnie z obowiązującym od 1 lipca ubiegłego roku unijnym Rozporządzeniem nr 305/2011 (CPR) dystrybutorzy ponoszą konsekwencje prawne za sprzedaż materiałów budowlanych niezgodnych z deklaracją właściwości użytkowych lub z innymi wymaganiami przepisów dotyczących odpowiedniego oznakowania i jakości handlowej wyrobów. – Ponieważ jakość styropianu można w prosty sposób sprawdzić ważąc jego paczkę i porównując ją z zalecanym minimalnym ciężarem wybranej odmiany, dystrybutor nie może zwolnić się z odpowiedzialności ani bronić niewiedzą co do zgodności cech wyrobu z jego oznaczeniem. Negatywny wynik kontroli wagi styropianu czy też oczywiste błędy w jego oznakowaniu powinny być podstawą do wycofania wyrobu ze sprzedaży przez samego dystrybutora – przypomina Kamil Kiejna.

Wydarzenia i Nowości - PSPS podnosi standardy w punktach dystrybucji styropianu
Fot. PSPS
Prezes PSPS dodaje, że w renomowanych hurtowniach jakość styropianu podlega wstępnej weryfikacji metodą ważenia paczek już na etapie odbioru towaru od producenta, dzięki czemu niepełnowartościowe wyroby w ogóle nie trafiają tam do sprzedaży. – Zależy nam, aby takich hurtowni było jak najwięcej, dlatego PSPS postanowiło wspierać sumiennych i odpowiedzialnych sprzedawców, tworząc Program „Rzetelny Dystrybutor Styropianu” – tłumaczy Kamil Kiejna.

Informacje o Programie „Rzetelny Dystrybutor Styropianu” dostępne są na stronie GwarantowanyStyropian.pl w zakładce „Dla Dystrybutorów”

* * *

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu, powołane w 2009 roku, zrzesza przedstawicieli wiodących producentów izolacyjnych płyt styropianowych stosowanych w budownictwie. Organizacja współtworzy normy techniczne i przepisy prawne dotyczące produkcji i zastosowań styropianu do izolacji w budownictwie. Stowarzyszenie współpracuje z krajowymi i zagranicznymi organizacjami branży budowlanej, instytucjami naukowo-technicznymi, organami administracji państwowej i samorządowej na rzecz rozwoju produktów styropianowych oraz ich zastosowań. PSPS podejmuje liczne działania na rzecz jakości styropianu dla budownictwa na polskim rynku. Kluczową inicjatywą organizacji w tym zakresie jest pro konsumencki Program „Gwarantowany Styropian”, wdrożony w 2010 roku. Dalsze informacje: Producencistyropianu.pl.

Udostępnij ten wpis

Post Comment